Found results
Filters: First Letter Of Title is P  [Clear All Filters]
Submitted
Peters-Dasdemir, J., Holzäpfel, L., Barzel, B. & Leuders, T. (Submitted). Professionalization of facilitators in mathematics education: a competency framework. Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 1. Khon Kaen, Thailand: PME.
2018
Dreher, U., Holzäpfel, L., Leuders, T. & Stahnke, R. (2018). Problemlösen lehren lernen – Effekte einer Lehrerfortbildung auf die prozessbezogenen mathematischen Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern. Journal für Mathematik-Didaktik, 39 (2), 227–256. DOI:10.1007/s13138-017-0121-0.
2017
Nieszporek, R., Griese, B. & Biehler, R. (2017). Professionalisierungsforschung anhand von Lehrerfortbildungen für Stochastik in der Gymnasialen Oberstufe [Abstract]. In U. Kortenkamp & A. Kuzle (Hrsg.), GFD-KOFADIS-Tagung „Fachdidaktische Forschung zur Lehrerbildung", S. 34–36. Freiburg.
Biehler, R. & Friedrich, H. (2017). Professionelles Wissen von Lehrkräften zum Thema bedingte Wahrscheinlichkeiten und stochastische Unabhängigkeit. In U. Kortenkamp & A. Kuzle (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, 91–94. Münster: WTM-Verlag.
Thurm, D. (2017). Psychometric evaluation of a questionnaire measuring teacher beliefs regarding teaching with technology. In B. Kaur, W. K. Ho, T. Lam Toh & B. H. Choy (Hrsg.), Proceedings of the 41st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME 41, Singapore, July 17-22 2017, pp. 265-272. Singapore: National Institute of Education, Nanyang Technological University.
2016
Samsen, C. & Selter, C. (2016). PIK und AS. Ein neues Kooperationsprojekt fördert den Mathematikunterricht an Niedersachsens Grundschulen. SchulVerwaltung, 12, 334–336.
Rink, R., Binner, E. & Selter, C. (2016). Primarstufe Mathematik kompakt: PriMakom - Eine webbasierte Selbstlernplattform mit praktischen Impulsen für guten Mathematikunterricht. Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, 1081–1084. Münster: WTM-Verlag.
2015
Bosse, M. & Törner, G. (2015). The practice of out-of-field teaching in mathematics classrooms - a german case study. In L. Sumpter (Hrsg.), MAVI-20 Conference, S. 77–88. Falun: Högskolan Dalarna University Press.
Binner, E. & Grassman, M. (2015). Professional qualification of teacher tandems conceptually combined with lessons development. In K. Maaß, B. Barzel, G. Törner, D. Wernisch, E. Schäfer & K. Reitz-Koncebovski (Hrsg.), Educating the educators: international approaches to scaling-up professional development in mathematics and science education, S. 267–278. Münster: WTM-Verlag.
Busch, J., Barzel, B. & Leuders, T. (2015). Promoting secondary teachers’ diagnostic competence with respect to functions: development of a scalable unit in continuous professional development. ZDM Mathematics Education, 47 (1), 53–64. DOI:10.1007/s11858-014-0647-2.
Kuzle, A. & Biehler, R. (2015). A protocol for analysing mathematics teacher educators’ practices. In K. Krainer & N. Vondrova (Hrsg.), Proceedings of the CERME 9, S. 2847–2853. Prag: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.
2014
Bosse, M. (2014). The Practice of Out-of-Field Teaching in Mathematics Classrooms. In L. Hobbs & G. Törner (Hrsg.), TAKING AN INTERNATIONAL PERSPECTIVE ON "OUT-OF-FIELD" TEACHING: Proceedings and Agenda for Research and Action from the 1st Teaching Across Specialisations (TAS) Collective Symposium, S. 33–34. Portugal.
Gasteiger, H. (2014). Professionalization of early childhood educators with a focus on natural learning situations and individual development of mathematical competencies: Results from an evaluation study. In U. Kortenkamp, B. Brandt, C. Benz, G. Krummheuer, S. Ladel & R. Vogel (Hrsg.), Early mathematics learning. Selected papers of the POEM 2012 conference, 275–290. New York: Springer.
2013
Kuzle, A., Biehler, R., Oesterhaus, J. & Wassong, T. (2013). Praxisorientierte Fortbildungsdidaktik am Beispiel der Planung und Durchführung einer Stochastikfortbildung. In G. Greefrath, F. Käpnick & M. Stein (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2013, 584–587. Münster: WTM-Verlag.
0
Biehler, R. Professional Development for teaching probabilty and inference statistics with digital tools at upper secondary level. Paper presented at the 13th International Congress on Mathematics Education. Hamburg.
Zwetzschler, L., Rösike, K-A., Prediger, S. & Barzel, B. Professional development leaders’ priorities of content and their views on participant-orientation. Paper presented at the 13th International Congress on Mathematics Education. Hamburg.
Binner, E. & Eilerts, K. Professional qualification conceptually combined with lesson development. Paper presented at the 13th International Congress on Mathematics Education. Hamburg.

Initiiert durch

Logo Deutsche Telekom Stiftung