Found results
Filters: First Letter Of Title is S  [Clear All Filters]
In Press
Sahin-Gür, D. & Prediger, S. (In Press). Sprachlich inklusiv unterrichten lernen – Konzept und Wirksamkeit einer fachdidaktischen Lehrveranstaltung. Herausforderung Lehrer_innenbildung – Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ).
2019
Selter, C. & Walter, D. (2019). Supporting the mathematical learning processes by means of maths conferences and maths language tools. In M. van den Heuvel-Panhuizen (Hrsg.), International Reflections on the Netherlands Didactics of Mathematics. Visions on and Experiences with Realistic Mathematics Education. ICME-13 Monographs, 229–254.
Griese, B. (2019). Systemische Unterrichtsentwicklung durch Professionelle Lerngemeinschaften am Beispiel einer Stochastik-Fortbildungsreihe. In K. Kansteiner, C. Stamann, C. G. Buhren & P. Theurl (Hrsg.), Professionelle Lerngemeinschaften als Entwicklungsinstrument im Bildungswesen, 190-200. Weinheim: Juventa.
2018
Vogler, A-M., Prediger, S., Quasthoff, U. & Heller, V. (2018). Students’ and teachers’ focus of attention in classroom interaction – subtle sources for the reproduction of social disparities. Mathematics Education Research Journal, 30 (3), 299–323. DOI:10.1007/s13394-017-0234-2.
2017
Bruns, J., Eichen, L. & Gasteiger, H. (2017). Structure of early childhood educators math-related competence. In B. Kaur, W. K. Ho, T. Lam Toh & B. Heng Choy (Hrsg.), Proceedings of the 41st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2, S. 185–192. Singapore: PME.
2015
Weißenrieder, J., Rösken-Winter, B., Schüler, S., Binner, E. & Blömeke, S. (2015). Scaling CPD through professional learning communities: Development of teachers’ self-efficacy in relation to collaboration. ZDM Mathematics Education, 47 (1), 27–38. DOI:10.1007/s11858-015-0673-8.
2013
Biehler, R., Kuzle, A., Oesterhaus, J. & Wassong, T. (2013). Stochastikfortbildner fortbilden: ein projektorientiertes Konzept zur Multiplikatorenqualifikation. In G. Greefrath, F. Käpnick & M. Stein (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2013, 148–151. Münster: WTM-Verlag.

Initiiert durch

Logo Deutsche Telekom Stiftung